 
            OGÓLNOPOLSKI KONKURS PLASTYCZNY POWIDOKI "START THE GAME!"
Zapraszamy do udziału w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym Powidoki „START THE GAME!”
Inspirując się fikcyjnym światem gier komputerowych, stwórz pracę będącą refleksją nad miejscem człowieka w świecie realnym i jego relacjach międzyludzkich, wykorzystując tradycyjne techniki takie jak malarstwo, rysunek, kolaż, fotografia.
Nagrodzone i wyróżnione prace prezentowane będą na 6 Mediations Biennale Poznań podczas PGA (Poznań Game Arena) w 2018 r.
Wiek uczestników: 13-19 lat
Na prace czekamy do 27 lutego 2018 r.
pod adresem:
Młodzieżowy Dom Kultury nr 2 w Poznaniu
ul. Za Cytadelą 121
61-663 Poznań
Kontakt: 
Szczegóły konkursu: opis, regulamin i karta zgłoszenia w rozwinięciu artykułu.
Powidoki* „START THE GAME!”
W nadchodzącym roku w Poznaniu będzie miało miejsce 6 Mediations Biennale. Miejscem ekspozycji będzie między innymi przestrzeń Międzynarodowych Targów Poznańskich. Wystawa sztuki współczesnej odbywa się we współpracy z Poznań Game Arena – coroczną imprezą prezentującą nowości w zakresie gier komputerowych.
Konkurs Powidoki, którego organizatorem jest Młodzieżowy Dom Kultury nr 2  już po raz czwarty kreuje przestrzeń ekspresji dla młodzieży zainteresowanej sztuką współczesną. W poprzednich edycjach odnosiłyśmy się do takich nurtów w sztuce jak surrealizm,  op-art, czy sztuka współczesnych artystek. 
   
Tym razem chcemy zachęcić do podjęcia refleksji na temat fenomenu gier komputerowych i badaniu wspólnych elementów ze sztukami wizualnymi. Niewątpliwie jednym z nich jest grafika komputerowa. Artyści coraz częściej wykorzystują to medium do tworzenia gier artystycznych lub jako inspiracja do tworzenia dzieł sztuki.
Zachęcamy do przyjrzenia się grom komputerowym, i stworzenia na podstawie właściwej dla nich szaty graficznej pracy, która będzie refleksją nad miejscem człowieka w świecie realnym i jego relacjach międzyludzkich.
Gry komputerowe- strategiczne, fabularne, przygodowe czy sportowe mają określone dla gracza cele i zadania. Te elementy nie są tu istotne. Najważniejsze dla organizatorów konkursu jest umiejętne wykorzystanie szaty graficznej, by przy użyciu sylwetek bohaterów, specyficznego otoczenia, opowiedzieć o swoich obserwacjach relacji międzyludzkich tu-i-teraz.
Przykładem artysty, którego styl przywołuje na myśl grę komputerową SIMCITY jest David Hockney, wykorzystujący wizję sztucznie wykreowanej przestrzeni człowieka, by opowiedzieć o jego poczuciu samotności i wyobcowania. 
Zapraszamy do udziału w konkursie
Agnieszka Jankiewicz i Dobromira Szydłowska
